Sign In

مدينة الملك فهد الطبية

KFMC / مدينة الملك فهد الطبية / الخدمات / سياسة الاستخدام

سياسة الاستخدام

 

مستخدمو البيانات المفتوحة:
تتيح مدينة الملك فهد الطبية لمستخدمي البوابة الاطلاع على البيانات المفتوحة، كما أن لهم الحق في استخدام هذه البيانات على مسؤوليتهم الشخصية، وهذا الحق مكفول لكافة المستفيدين كما أنها تقدم مجانًا.


مسؤولية مستخدمي البيانات:
يكون مستخدم البيانات المفتوحة مسؤولاً عن إعادة استخدام البيانات في البوابة الإلكترونية لمدينة الملك فهد الطبية، ولا يجب أن ينتج عن إعادة استخدام هذه البيانات أي أخطاء تتعلق بمحتوى البيانات ومصدرها وتاريخها. 

 

مسؤولية مدينة الملك فهد الطبية:
إن مدينة الملك فهد الطبية غير مسؤولة عن أي ضرر أو سوء استخدام تتعرض له الجهات نتيجة استخدام هذه البيانات المنشورة بالبوابة الإلكترونية لمدينة الملك فهد الطبية. كما أن مدينة الملك فهد الطبية لا تضمن استمرارية توافر هذه البيانات أو جزء منها. كما لا تتحمل مدينة الملك فهد الطبية أي مسؤولية تجاه مستخدمي هذه البيانات، وما قد يقع عليهم من ضرر أو خسارة بسبب إعادة استخدامها.    

 

 

شروط إعادة الاستخدام:

  1. يجب على المستخدم عدم تحريف هذه البيانات أو مصدرها.
  2. يجب ‌ألا تستخدم هذه البيانات في أغراض سياسية أو لدعم نشاط غير مشروع أو إجرامي أو في تعليقات عنصرية أو تميزية أو التأجيج أو التأثير السلبي في الثقافة أو المساواة أو التحريض أو أي نشاط غير نظامي أو مخالف لعادات المملكة وتقاليدها.
  3. يجب عند استخدام هذه البيانات الإشارة إلى أن مصدرها (البوابة الإلكترونية لمدينة الملك فهد الطبية).
  4. يجب الإشارة إلى مصدر المعلومات التي تم إعادة استخدامها عن طريق وضع رابط البوابة الإلكترونية لمدينة الملك فهد الطبية للمحافظة على الملكية الفكرية للبيانات ومصداقيتها وصحة مصدرها. 



    سياسات حوكمة البيانات الوطنية الصادر عن (سدايا): (المبادئ الرئيسية والقواعد العامة لحماية البيانات الشخصية، المبادئ الرئيسية والقواعد العامة لمشاركة البيانات)

Usage Policy

 

Open data users:
KING FAHAD MEDICAL CITY makes it available for portal users to access open data. They may use such data at their personal responsibility; it is a right guaranteed to all users free of charge.


Open data users’ responsibility:
Open data users shall be responsible for re-using the data available at KING FAHAD MEDICAL CITY Portal, provided that the re-use of such data must not result in any errors related to the content of data, its origin and history.

 

KING FAHAD MEDICAL CITY responsibility:
KING FAHAD MEDICAL CITY shall not be held responsible for any damage or misuse experienced by others as a result of using such data available on its Portal. Nor shall KING FAHAD MEDICAL CITY guarantee continuity of such data or part of it. Moreover, the Ministry shall not be held responsible by the users of this data due to whatever damage or loss they might incur as a result of re-using the data.

 

Terms of reuse:

  1. The user must not change, edit or damage the data source.
  2. The data must not be sued for political purposes, to support illegal or criminal activity, racist or discriminatory expressions, bring about negative influence in culture or equality, or provoke any behavior that is illegal or contrary to the customs and traditions of the Kingdom.
  3. When using such data you must mention its source (KING FAHAD MEDICAL CITY Portal).
  4. You must refer to the source of the reused data by adding the link of KING FAHAD MEDICAL CITY Portal, so as to maintain the intellectual property of the data, as well as the credibility and validity of the source.



    National data governance policies issued by (SDAIA): (The main principles and general rules for protecting personal data, and data sharing)